RSS
AHLAN WA SAHLAN.....JUST A NOT.....FOLLOW BLOG SAYA YEAH.....SYUKRON JAZAKILLAH.....I LOVE U FULL.....

Senin, 14 Februari 2011

Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu...

Ya Rabbul Izzati...
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu...
Ya Allah...
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...

Amin ya rabbal alamin...


Karena Cinta Aku Rela Dalam Paksa
Kehidupanku penuh dengan perit dan getir
Aku terluka kerana harus melakukan semua ini dengan bukan rela hatiku.
Ia amat menyeksa diriku dan amat menyakitkan,
Aku tahu aku seorang yang lemah dan tidak mempunyai apa-apa
Tetapi tidak bermakna aku harus mengikuti segala-galanya
Tanpa kerelaan hatiku

Aku terseksa dengan kehidupan ini
Bibir manisku tersenyum manis,
Gelak manjaku sentiasa kedenganran
Suara merduku sentiasa menghilangkan sepi
Tetapi hatiku menangis merintih mahu dilepaskan
Aku menangis kerana nasibku yang malang.

Oh….Tuhan
Apakah kesalahanku sehingga nasib aku seperti ini sesungguhnya aku hanyalah manusia yang lemah


Dalam doaku…..
Aku mohon kepadamu Ya Allah
Aku merayu padamu
Memaafkanlah segala dosaku

Dan memberikan sinar yang terang
Kepada diriku aku mengharap
Supaya bukan hanya dibibirku sahaja yang gembira
Tetapi hati dan jiwaku.
Ku berserah kepadamu Ya Allah
Memberikan aku sinar yang lebih berbahagia.

Kamu yang Aku Cintai
Pertamanya,
“Aku cinta kamu’
Biar kata – kata itu mendahului
Biar kamu tahu
Betapa aku menyayangimu
Di seluruh ruang hati
Kamu saja yang menghadiri
Kadangkala hatiku sakit
Bukan kerna kamu yang mencalarnya
Bukan kerna kamu tiada di hati
Kerna aku ingin kamu ubati

Adakalanya kamu tidak peduli
Kamu langsung tidak mengerti
Betapa pedihnya hati ini
Namun aku mahu memahami
Kamu selalu menjadi marah
Hingga hati aku menjadi susah
Namun, kamu lagi resah
Biarlah aku yang beralah
Kamu yang aku cintai
Hatimu tidak akan aku lukai
Biar kamu marah, sedih dan menangis
Sayangku tak mungkin akan habis
Aku akhirikan,
Sebuah ungkapan,
“Aku cinta kamu”

8 komentar:

Anonim mengatakan...

tiap kali singgah pasti mendengar lagunya pengen nangis mbak hehe.. tulisan diatas bisa dijadikan lagu, syair alunan melodi hehe... semoga segera dipertmukan dengan janur kuning ya mbak :D

rachma AzKayla mengatakan...

amiin...

Qefy mengatakan...

Amin. Saya ikut Auramans aja ya. Semoga nanti design undangannya aku yang buat. *lho...:D

Anonim mengatakan...

dan semoga dipertemukan, amin...

Harumi Putri Chayani mengatakan...

@kANG Aul >> Amin,,,,, tapii kang aul dluan dech janur kuningnya,,,, heheee,,,,:-)

@Bunda Azka >> Aminn jugaa,,,,:-)

@Kang Qefy >> ikut"an aja ney si akang,,,:p desinnya gratiss ya kang ??

@Kang Budi >> Amin...:D

tatok_speedy mengatakan...

Terenyuhh Akuuuuuuuu...

Unknown mengatakan...

feel same with auramans..
semoga pangeran berkuda putih hitamnya (zebra donk) segera menjemput..

salam kenal ^^
*nice blog

ESSIP mengatakan...

lagi mampi rumah kamu nih Rumi.. sambil coba mencerna puisi-pusi diatas..

Posting Komentar

 
Copyright IKHLAS UNTUK SEMUA HIDUP 2009. Powered by Blogger.Wordpress Theme by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul Dudeja.